本フォームは出国の1週間前までに提出してください。
※提出後に旅程に変更等が生じた場合には直ちに国際教育推進課(USTEP オフィス)に連絡すること。また、帰国後には国際教育推進課(USTEP オフィス)(ustep-office.adm@gs.mail.u-tokyo.ac.jp)にメールでその旨を伝えること。
Submit this form at least one week before you leave Japan.
*If there are any changes in your itinerary after the submission, notify the International Education Promotion Group (USTEP office) of the change immediately. On your return to Japan, inform the International Education Promotion Group (USTEP office)(ustep-office.adm@gs.mail.u-tokyo.ac.jp) about your return by email.


以下の項目にご記入のうえ、送信ボタンを押してください。 (*の欄は入力必須) Please complete all the required quetions below and click "send."
*学籍番号(8ケタ) Student Number(8 digits) 学生証に記載されている番号(「7V」から始まる8ケタ)を記入して下さい。Please type 8 digits written on your Student ID Card starting with "7V."
例 Example: 7V239300
*姓 Family Name
*名 Given Name
*メールアドレス Email Address
*メールアドレス Email Address(Re-confirm) 確認のため、もう一度ご入力ください Please type your email address again for confirmation.
*渡航先(都市・国) Destination(City・Country)
*渡航日 Departure Date
*帰国日 Return Date
*渡航目的 Purpose
確認事項 Points to Note 以下、すべての確認事項にチェックを入れてください。Please check all the boxes of Points to Note below.





特記事項 Special Note 渡航のことで、国際教育推進課にお知らせしたいことがある場合に記入してください。Please fill in this section if you have anything that you want to tell the Interntiaonal Education Promotion Group (USTEP office) regarding your leaving.

内容をご確認の上、『確認ページ』ボタンをクリックしてください。。
(Please check the above information and click "Confirmation Screen" if there are no errors.)



※提出後、入力したメールアドレスに提出完了の通知が届きます。After submitting the form, a confirmation e-mail will be sent to the e-mail address you entered in this form.